Rhythm - Speech – Movement: Applied Arts Innervations in Special Education - ArtsIntoSpecEdu2023

SCHOOL OF HUMANITIES - Department of Pre-school Education and Educational Design
3 Jul 2023 to 12 Jul 2023
Athens


 

Το Θερινό Σχολείο (Θ.Σ.) ArtsIntoSpecEdu2023: Ρυθμός - Λόγος - Κίνηση: Εφαρμοσμένες Παρεμβάσεις Τεχνών στην Ειδική Αγωγή (03/07-12/07/2023) διοργανώνεται από το Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα. Καθώς αποτελεί κοινή παραδοχή ότι η ενσωμάτωση των Παραστατικών Τεχνών έχει εμβληματικά θετική επίδραση σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μια ευρεία ποικιλία μορφών τους μπορεί να συμβάλλει στην αξιοσημείωτη γνωστική, συμπεριφοριστική και πολιτισμική εξέλιξη των ατόμων με αναπηρίες.

Το Θ.Σ ArtsIntoSpecEdu2023 στοχεύει στο να προσφέρει ένα υψηλού επιπέδου πρόγραμμα σπουδών με γνώσεις και εφόδια σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο κομβικής σημασίας προκειμένου οι συμμετέχοντες/-ούσες να κατανοήσουν, να εμβαθύνουν, να αναστοχαστούν αλλά και να ασκηθούν στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη αντίστοιχων πρακτικών στην Ειδική Αγωγή με έμφαση στην ψυχοκινητική δραστηριοποίησή των λειτουργικών ικανοτήτων ατόμων με αναπηρίες, με προτεινόμενες παρεμβάσεις μέσα από τις Παραστατικές Τέχνες και την Άθληση. Η παρακολούθηση του οδηγεί στην απόκτηση 3 ECTS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων)

Το Θ.Σ. ArtsIntoSpecEdu2023 αξιοποιεί την εμπειρία επιστημόνων από τον χώρο των Παραστατικών Τεχνών, της Ειδικής Αγωγής αλλά και της Θεραπευτικής Γυμναστικής - Φυσικής Αγωγής καθώς περιλαμβάνει θεωρητικά και εφαρμοσμένα μαθήματα με στόχο την ενίσχυση της ολιστικής ανάπτυξης και της ανθεκτικότητας παιδιών με αναπηρίες, τα οποία σχεδιάστηκαν στη βάση θεμελιωδών θεωριών της ανάπτυξης και ειδικότερα των θεωριών κινήτρων, της θετικής ψυχολογίας και των προσεγγίσεων για την ενιαιοποίηση του ΡΥΘΜΟΥ-ΛΟΓΟΥ-ΚΙΝΗΣΗΣ στην Ειδική Αγωγή δια των Τεχνών. Με κοινή συνισταμένη το ανθρώπινο σώμα και τη φωνή αλλά και ανάλογα λειτουργικά και εκφραστικά εργαλεία, αναδεικνύονται άξονες όπου με την κατάλληλη αξιοποίησή τους γίνεται εφικτή η χρήση ειδικά επιλεγμένων πρακτικών από τους/τις συμμετέχοντες/-ούσες.

Οι συμμετέχοντες/-ούσες αναμένεται να λειτουργήσουν αποτελεσματικά στα εκπαιδευτικά τους περιβάλλοντα, στις διαπροσωπικές τους σχέσεις, καθώς και στην αντιμετώπιση πιο συγκεκριμένων προσωπικών υποθέσεων. Μέσω της ανάπτυξης κατάλληλων επικοινωνιακών, σωματικών και κοινωνικοπολιτιστικών δεξιοτήτων, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το σώμα και τη φωνή τους με ευχέρεια, όχι μόνο για κοινωνικούς, αλλά και για επαγγελματικούς και ακαδημαϊκούς σκοπούς. Επιπλέον, αναμένεται να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σε πιο συγκεκριμένες πτυχές της Ειδικής Αγωγής και των Τεχνών σε διάφορες πολιτιστικές και ακαδημαϊκές και εκπαιδευτικές εκδηλώσεις.