Παιδαγωγική Πολιτισμού και Μουσικής στην Προσχολική και Πρωτοσχολική Εκπαίδευση - ArtsPreschoolEdu2024

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
4 Ιουλ 2024 έως 7 Ιουλ 2024
Χαλκίδα

Προσκεκλημένη Ομιλήτρια (Invited Speaker): ELIONA LICI, LECTURER, Department of Education, Faculty of Humanities, University of Vlora ‘Ismail Qemali’, Αλβανία

 

ΜΑΡΙΑ ΑΡΓΥΡΙΟΥ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΓΓΕΛΗ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ, ΚΟΥΚΛΟΠΑΙΧΤΡΙΑ, ΕΜΨΥΧΩΤΡΙΑ, Πρότυπο Εργαστήρι Εκπαίδευσης "ΒΥΣΣΙΝΟΚΗΠΟΣ"

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΑΦΡΑΝΑΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

ΜΑΡΙΑ ΕΜΜΑ ΜΕΛΙΓΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ, Tμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών - Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΠΑΡΛΙΑ, ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΟΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ79.01, Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος

ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΤΣΕΑ, ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΟΣ, ΜΑΕΣΤΡΟΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ, Ωδείο ATHENAEUM

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΩΤΗΡΙΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΟΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΝΙΚΟΣ ΤΑΨΗΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής & του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ, ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΔΙΔΑΚΤΩΡ, Eιδική Παιδαγωγική και Ψυχολογία, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ - ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Eliona Lici currently serves as lecturer for Music in Education and Special education, Departament of Education, School of Humanities, University of Vlora “Ismail Qemali” (Albania) & University of Arts (Tirana). She has a doctoral degree (Music Education in Albania in first half of 20-th Century” She holds Master of Arts in Performace (Canto) from Faculty of Music, University if Arts (Tirana), and a short specialization in (Music Education Vs Music Therapy). Lici Teach in field of Aplied Music Pedagogy, Music in Special Education, Development of Music Curricula. Her literary activities include the Academic textbook Monograph “Music Pedagogy in Albania (1878-1945)”. Dr. Lici is part of Scientific Committee of Conference organized by the Musicology and Cultural Heritage Students Association of the University of Pavia. For 2 Years Mrs. Lici was for two years National Coordinator of Albania in European Association for Music in Schools. Also she is interested for the European Integration through Music Cultures and Education. Lici actually is trainer of Continuing professional development in Music education Creativity for music teacher, Primary, Pre-primary and Special educators. 

Ο Νίκος Ζαφρανάς είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και έλαβε τους τίτλους σπουδών ΒΑ και ΜΑ στην Πιανιστική Εκτέλεση (Πανεπιστήμιο Μουσικής, Graz, Αυστρία), διδακτορικό στη Μουσική Εκπαίδευση (Πανεπιστήμιο Brunel, Λονδίνο) ενώ παράλληλα είναι Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας εκπ. στην Ψυχοθεραπεία Gestalt (Gestalt Foundation Θεσσαλονίκης). Συγγραφέας άρθρων σε ποικίλα θέματα μουσικής εκπαίδευσης καθώς και των βιβλίων “Effects of music instruction on cognitive abilities of young children” (Lambert Academic Publishing, 2010), «Εγκέφαλος, Φυσιολογία και Μουσική» και «Επικοινωνία στη Μουσική - Θεραπεία - Παιδεία: Προσέγγιση CO.M.P.A.S.S.», (Κάλλιπος, 2015). Ως καλλιτέχνης, έχει διακριθεί σε Ελλάδα και εξωτερικό. Οι εμφανίσεις του περιλαμβάνουν ρεσιτάλ, συναυλίες μουσικής δωματίου και συνοδείες σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, Ν. Αφρική και Βόρεια Αμερική. Ηχογραφήσεις του μεταδίδονται σε ραδιόφωνο, τηλεόραση, και υπάρχουν σε CD, στο youtube κ. α. Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου “Piandaemonium” και του “Transcription Ensemble”. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την ψυχοθεραπεία Gestalt, τη γνωστική ανάπτυξη και τη μουσική εκπαίδευση καθώς και την προσχολική μουσική εκπαίδευση. Είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Μουσικής Παιδαγωγικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Η Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης. Διευθύνει τα χορωδιακά σύνολα του τμήματος και διδάσκει το πρόγραμμα σπουδών διεύθυνσης χορωδίας. Είναι διδάκτορας και μεταδιδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος διεύθυνσης χορωδίας από το Boston University College of Fine Arts. Είναι επίσης πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ και άσκησε τη δικηγορία επί 27 έτη. Διδάσκει τακτικά σε μεταπτυχιακά προγράμματα του ΤΜΕΤ και είναι επιστημονική συνεργάτιδα του Ιονίου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει διεθνή καριέρα ως διευθύντρια χορωδίας με εκατοντάδες εμφανίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (ΗΠΑ, Καναδά, Ινδονησία, Ν. Αφρική, Γερμανία, Κίνα, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Αυστρία, Φιλανδία, Ρωσία, Λετονία, Ιταλία, Βέλγιο, Ισπανία, Βουλγαρία, Ισραήλ, Αίγυπτο, Τουρκία, Ρουμανία, Ελβετία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Αγγλία, Τσεχία, ). Είναι μέλος του National Music Honor Society (USA), του International Federation of Choral Music και Artistic Advisor και μέλος του Advisory Board της Interkultur. Είναι μέλος του Συμβουλίου των World Choir Games και διατελεί κριτής σε διεθνή φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ευρώπη, Ασία, Αφρική, Αμερική). Συνεργάζεται τακτικά με το ΜΜΘ, ΜΜΑ, ΚΟΘ, ΣΟΔΘ, ΝΩΘ, και έχει συμπράξει με τη ΣΩΘ, την Καμεράτα, τη Συμφωνική Φιλιππούπολης, της ΕΤ-3, τη West London Festival Orchestra κ.α. Τα συγγράμματά της «Εισαγωγή στην Τέχνη της Χορωδιακής Πράξης», «Χορωδιακά έργα Ελλήνων Συνθετών», «Χριστουγεννιάτικα Χορωδιακά για όμοιες Φωνές» και «Μέθοδος Διδασκαλίας Χορωδίας για παιδιά 6 – 8 ετών», κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Παπαγρηγορίου Νάκας, Αθήνα. 

Ο Δρ. Νικόλαος Ταψής υπηρετεί ως Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με αντικείμενο: «Εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό», διδάσκει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα και είναι υπεύθυνος Δεδομένων και Δεικτών Ποιότητας του τμήματός του. Ερευνητικά ασχολείται με την αξιοποίηση των αναδυόμενων τεχνολογιών, όπως εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, για τη δημιουργία καινοτόμων μαθησιακών περιβαλλόντων. Η μεταδιδακτορική του έρευνα εστιάζει στην αξιοποίηση αυτών των τεχνολογιών για την προετοιμασία των φοιτητών/τριών για τη πρακτική τους άσκηση σε σχολεία (Email: tapsis@aegean.gr & https://orcid.org/0000-0002-1291-4681)

Η Χριστίνα Σωτηρίου είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και ανακηρύχθηκε διδάκτωρ από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με βαθμό άριστα. Σπούδασε Μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο της Pavia στη Βόρεια Ιταλία για τρία χρόνια. Είναι διπλωματούχος σολίστ πιάνου και πτυχιούχος Αρμονίας, Πιάνου και Αντίστιξης. Διδάσκει ως μέλος Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Δ.Ι.Π) Μουσικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Διορίστηκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και υπηρέτησε 22 χρόνια. Έχει διδάξει σε ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΠΕΚ, ΔΙΕΚ, Γενικά Σχολεία και Μουσικά, σε Ωδεία και σε άλλες εκπαιδευτικές δομές. Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει δημοσιεύσεις σε έγκριτα περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα και έχει παρουσιάσει Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια. Έχει οργανώσει διαλέξεις με θέματα Μουσικής Παιδαγωγικής και σεμινάρια καθώς συμμετέχει ενεργά σε Ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας ERASMUS. Διαθέτει επίσης, πλούσια καλλιτεχνική δραστηριότητα με συμμετοχές σε χορωδίες σε πολλές χώρες. Είναι μέλος παγκόσμιων ενώσεων για τη μουσική εκπαίδευση.

Η Μαρία Φιλιάνου είναι μουσικοπαιδαγωγός. Έχει διδάξει στην πρωτοβάθμια ειδική εκπαίδευση για μαθητές με τύφλωση, διαταραχή αυτιστικού φάσματος, νοητική αναπηρία και κώφωση. Πτυχιούχος κλασικής κιθάρας και απόφοιτος του Διετούς Επαγγελματικού Κύκλου Σπουδών Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff και του Μονοετούς Επιμορφωτικού Κύκλου Orff – Dalcroze στην Αθήνα. Πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές   στην Ειδική Αγωγή στο ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ, ολοκληρώνει τη διδακτορική διατριβή της με θέμα ««Στοιχειακή Μουσική και Κινητική Αγωγή (Orff-Schulwerk) σε μαθητές με αναπηρία όρασης: Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση προγράμματος παρέμβασης».  Έχει σημαντική εμπειρία στη διδασκαλία της Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες. Διδάσκει στο Τριετές Πρόγραμμα Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff της Σχολής Μωραΐτη στην Αθήνα και σε Προγράμματα Δια Βίου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου το αντικείμενο της Ειδικής Μουσικής Παιδαγωγικής.

Η Ειρήνη Πατσέα γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε λυρικό τραγούδι με την Χριστίνα Γιαννακοπούλου και διεύθυνση χορωδίας με τον Μιχάλη Πατσέα στο Ωδείο Kodály, από το οποίο της απονεμήθηκαν διπλώματα με A’ βραβείο. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και του μεταπτυχιακού τμήματος Παιδαγωγικών Τραγουδιού του Ινστιτούτου Kodály της δεύτερης πατρίδας της Ουγγαρίας, ενώ το 2016 απέσπασε και τίτλο Μάστερ στα Παιδαγωγικά της μουσικής με διάκριση, από την Ακαδημία Ferenc Liszt της Βουδαπέστης. Συνέχισε τις σπουδές της στο τραγούδι με τον dr. János Klézli και έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια πολλών διακεκριμένων καλλιτεχνών, όπως των dr. Katalin Halmai, Cheryl Studer, Κώστα Πασχάλη, Άρη Χριστοφέλλη κα. Υπήρξε υπότροφος της Ελληνικής Εταιρίας Wagner. Από τον Σεπτέμβριο του 2019, διδάσκει στο Ωδείο Kodály και στο Ωδείο Athenaeum παιδαγωγικά της μουσικής με βάση το σύστημα Kodály και Διεύθυνση Χορωδίας. Στο Ωδείο Athenaeum διατελεί και ως Γενική Διευθύντρια από τον Σεπτέμβριο του 2021. Το 2019 ίδρυσε και την Γυναικεία Χορωδία Δωματίου Fancy, την οποία και διευθύνει. Από τον Οκτώβρη του 2019 συνεργάζεται μόνιμα ως επικεφαλής μαέστρος με την χορωδία Chórεs (καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι).

 Η Εβίτα Αγγέλη ίδρυσε το 2014 στα Ιωάννινα το πρότυπο Εργαστήρι Τέχνης και Εκπαίδευσης Βυσσιννόκηπος (www.vissinokipos.gr) με σκοπό την επαφή των παιδιών με την τέχνη και την εκπαίδευσή τους μέσω αυτής. Κύριο αντικείμενο της ενασχόλησής της είναι το κουκλοθέατρο όπου σε συνδυασμό με τη λογοτεχνία, την ποίηση, τη ζωγραφική και τη μουσική δημιουργεί μια σφαιρική καλλιτεχνική προσέγγιση προσαρμοσμένη στις εκπαιδευτικές και θεραπευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών της, δουλεύοντας με ομάδες παιδιών ή/και εξατομικευμένα. Με την Κουκλοθεατρική Σκηνή του Βυσσινόκηπου δημιουργεί και παρουσιάζει παραστάσεις θεάτρου κούκλας  και παραδοσιακού θεάτρου σκιών με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής (https://www.youtube.com/watch?v=QADokjLyyP0&t=70s  &  

https://www.youtube.com/watch?v=ziAihcQqUMw&t=5s & https://www.youtube.com/watch?v=Q8Wthi87GcQ)

Η Ευαγγελία (Εύα) Μπαρλιά εργάζεται ως εκπαιδευτικός μουσικής στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2005. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Από 2024 φοιτά στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ψηφιακές και Ήπιες δεξιότητες στις επιστήμες της αγωγής» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και εντάσσεται ως επιμορφώτρια στο ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Η πανδημία και οι εκπαιδευτικές ανάγκες που προέκυψαν από αυτή, την οδήγησαν στη δημιουργία δύο καναλιών στο YouTube (Eva Barlia, Music Nation Education) όπου αναρτά το υλικό που παράγει σε μορφή βίντεο, αλλά και στη συγγραφή του βιβλίου «Body Percussion και Ρυθμός» από τις εκδόσεις Cambia. Έχει πραγματοποιήσει εισηγήσεις σε επιμορφώσεις που αφορούν στην παραγωγή ψηφιακού υλικού και στις καλές πρακτικές για  τη διδασκαλία της μουσικής. Συμμετέχει ως προσκεκλημένη εισηγήτρια σε εργαστηριακά μαθήματα προπτυχιακών κύκλων σπουδών σε τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Εργαστήριο Μουσικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου).

Η Δέσποινα Λαθούρα είναι πιανίστρια, καθηγήτρια ανώτερων θεωρητικών (αριστούχος απόφοιτη του Ελληνικού Ωδείου). Εργάστηκε ως καθηγήτρια μουσικής εκπαίδευσης σε δημόσια σχολεία και διάφορα Ωδεία στην Εύβοια.  Το 1996 ίδρυσε το Ωδείο Μαρσύας στη Χαλκίδα, μουσική σχολή και Ωδείο αναγνωρισμένα από το ελληνικό κράτος και εκπαιδευτικό εξεταστικό κέντρο του London College of Music του εκπαιδευτικού οργανισμού University of West London.  Το 2016 συνίδρυσε το Πρότυπο Καλλιτεχνικό Εκπαιδευτήριο «στον Μαγικό Αυλό» στα πλαίσια του οποίου λειτουργούν Βρεφονηπιακός και Παιδικός Σταθμός, καθώς και Νηπιαγωγείο. Διευθύνει την Μικτή Χορωδία του Ωδείου Μαρσύας με πρόγραμμα που επεκτείνεται από το γρηγοριανό μέλος έως στη σύγχρονη μουσική. Από το 2017 διδάσκει και οργανώνει (εθελοντικά) συναυλίες και μουσικοθεατρικές παραστάσεις στο Κατάστημα Κράτησης Χαλκίδας. Επίσης, διδάσκει μουσική (εθελοντικά) σε απομακρυσμένα ολιγοθέσια σχολεία της χώρας, μέσω τηλεστίας. Πρόσφατα συνεργάζεται με το atelier Ergo Art Lab στην Ελβετία για την προώθηση μουσικών εκδηλώσεων.